Програма ЗНО з англійської мови на 2017 рік –переглянути
Лексичний мінімум для ЗНО (2017 рік) – переглянути
Рекомендації
Складання зовнішнього незалежного
оцінювання з англійської мови нелегка справа і для учнів, і для вчителів
іноземних мов. Переглядаючи тести, складається враження, що вони
складалися лише для тих, хто старанно вивчав англійську мову впродовж
всього періоду навчання в школі і має достатні знання по предмету. Тому
і виникає безліч запитань щодо підготовки випускників навчальних
закладів до тестових завдань. Зрозуміло, що випускників звичайної школи
не можна порівняти з випускниками гімназій, ліцеїв, спеціалізованих шкіл
(навіть з випускниками тих шкіл, де іноземна мова є профільним
предметом), де вчителі мають багатогодинне тижневе навантаження у
порівнянні з 2 – 3 годинами на тиждень у звичайній школі.
Очевидно і те, що існує протиріччя між
вимогами до рівня мовної освіти випускника школи і вимогами зовнішнього
незалежного оцінювання. Недостатня практика виконання тестових завдань
такого рівня і використання тестових технологій, передбачених чинними
навчальними програмами у середніх навчальних закладах, яку можна
пояснити відсутністю повної інформації, якісних матеріалів, нестачею
коштів на придбання зошитів і т.д.
Але ми намагаємося зробити все можливе,
щоб допомогти у підготовці наших учнів до складання тестових завдань і
треба сказати, що вони це роблять досить вдало.
Аналізуючи на засідання творчої
майстерні результати та матеріали ЗНО, враження дітей, які складали ЗНО
ми дійшли висновку про доцільність того, щоб вчителі продовжували
приділяти більшу увагу:
- формуванню мовних умінь;
- вдосконаленню навичок вживання лексико-граматичного матеріалу;
- тренуванню у написанні письмових висловлювань;
- ознайомленню учнів з різноманітними текстами, матеріалами мережі Інтернет;
- виконанню певного алгоритму при роботі з текстом.
ХАРАКТЕРИСТИКА СЕРТИФІКАЦІЙНОЇ РОБОТИ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Зміст роботи визначається на основі
Програми зовнішнього незалежного оцінювання з іноземних мов (англійська
мова) для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної
загальної середньої освіти (затверджено Міністерством освіти і науки
України, наказ від 01.10.2014 р. № 1121).
Загальна кількість завдань роботи – 43.
На виконання роботи відведено 120 хвилин.
Сертифікаційна робота складається з трьох частин:
- Читання.
- Використання мови.
- Письмо.
У сертифікаційній роботі з англійської мови використовуються завдання чотирьох форм:
- Завдання на встановлення відповідності (№1–5,
11–16). У завданнях пропонується підібрати заголовки до текстів/частин
текстів із поданих варіантів; твердження/ситуації до оголошень/текстів;
запитання до відповідей або відповіді до запитань. Завдання вважається
виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання встановив
правильну відповідність і позначив правильний варіант відповіді у бланку
відповідей А.
- Завдання з вибором однієї правильної відповіді (№6–10).
До кожного завдання подано чотири варіанти відповіді, з яких лише один
правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього
незалежного оцінювання вибрав і позначив правильну відповідь у бланку
відповідей А.
- Завдання на заповнення пропусків у тексті (№17–42).
У завданнях пропонується доповнити абзаци/речення в тексті
реченнями/частинами речень, словосполученнями/словами із поданих
варіантів. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього
незалежного оцінювання обрав і позначив правильний варіант відповіді у
бланку відповідей А.
- Завдання з розгорнутою відповіддю (№43). Завдання передбачає створення учасником зовнішнього незалежного оцінювання на бланку відповідей Б власного висловлення у письмовій формі відповідно до запропонованої комунікативної ситуації.
Схеми оцінювання завдань сертифікаційної робити з англійської мови:
- Завдання на встановлення відповідностіоцінюється __________в 0 або 1 бал: 1 бал за правильно встановлену відповідність; 0 балів, якщо правильної відповідності не встановлено, або відповіді не надано.
- Завдання з вибором однієї правильної відповіді оцінюється в 0 або 1 бал: 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді не надано.
- Завдання на заповнення пропусків у тексті оцінюється в 0 або 1 бал: 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді не надано.
- Завдання з розгорнутою відповіддю оцінюється від 0 до 14 балів за критеріями:
Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з англійської мови, – 56.
Для того, щоб підготувати учнів до ЗНО, треба навчити їх ефективно працювати з текстами, адже це є запорукою успіху.
Завдання на встановлення відповідності
У завданнях
учасникам буде запропоновано підібрати заголовки до текстів/частин
текстів із поданих варіантів; твердження/ситуації до оголошень/текстів;
запитання до відповідей або відповіді до запитань. Завдання вважається
виконаним, якщо абітурієнт встановив правильну відповідність і позначив
правильний варіант відповіді у бланку відповідей А.
Тест містить 11 завдань цієї форми (від №1 до №5 та від №11 до №16).
Методика роботи з тестовими завданнями
- Уважно почитайте інструкцію до тексту,
адже вона може розповісти пре тип тексту (наприклад, інтерв’ю, газетна
стаття тощо) та мету, з якою ви читаєте текст (наприклад, підібрати
речення до висловів з інтерв’ю).
- Швидко прочитайте текст із метою
отримання основної інформації. Це допоможе дізнатися, про що йде мова, і
дасть уявлення про організацію тексту.
- Підкресліть ключові слова в
запитальних реченнях, потім помітьте ті абзаци, що містять таку саму
інформацію. Зазвичай інформацію в запитаннях викладено дещо інакше, ніж у
тексті.
- Уважно прочитайте ті частини тексту, де може міститися відповідь. Не втрачайте часу, перечитуючи весь текст спочатку.
Task 1
Read the texts below. Match
choices (A-H) to (1-5). There are three choices you do not need to use.
Write your answers on the separate answer sheet.
Top Five Study Tips
1._________________
Make sure you have all the materials
you need at hand before you start studying. Getting up to look for a
pencil sharpener or ruler will break your concentration and waste your
time.
2._________________
Think about what it will mean for you
if you do well in your studies. How will it make you feel? If you keep
the end result in mind it will help you succeed in studying. You might
like to find an image or something that represents success for you and
put it somewhere you can see it while you’re studying.
3._________________
Use a calendar or a list of dates or a
wall planner to keep track of exam dates and assignment due dates. Space
out your study time each week for the whole term/semester – don’t try
to cram it all in the night before!
Do the hardest work when you’re feeling your best. Save the easy stuff for when you’re tired.
Set yourself a time limit for each task and follow it.
4._________________
You study better when you’re feeling
good. So make sure you eat well and get enough sleep. Exercise is great
but don’t overdo it.
It’s also a good idea to schedule regular
breaks when you’re studying and keep hydrated. If you follow these
steps you will study better.
5._________________
Taking detailed notes in class or at
home will save you a lot of time later. Re-writing and adding to your
notes is a great way to revise what you’ve learned.
A Organize your working space
B Take care of yourself
C Plan your time
D Clear your mind
E Get motivated
F Get creative
G Socialize and relax
H Write down and review
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
До кожного завдання подано
чотири варіанти відповіді, з яких лише один є правильним. Завдання
вважається виконаним, якщо абітурієнт вибрав і позначив правильну
відповідь у бланку відповідей А.
До тесту включено 5 завдань з вибором однієї правильної відповіді (від №6 до №10).
Методика роботи з тестовими завданнями
- Прочитайте текст швидко з метою отримання загального уявлення про нього.
- Прочитайте запитання, але не варіанти відповідей.
- Знайдіть у тексті абзаци, де є інформація, що міститься в запитаннях.
- Підкресліть ключові слова в тексті, які підтверджують відповіді. Шукайте синоніми ключових слів із запитань у тексті.
- Методом підбору знайдіть відповідь.
Доведіть, що всі інші варіанти не можуть бути правильними. Правильні
відповіді — зазвичай просто перефразовані ідеї з тексту.
Task 2
Read the text below. For
questions (6-10) choose the correct answer (A, B, C or D). Write your
answers on the separate answer sheet.
A Different Way to Wake Up
By Catherine Clarke Fox
Matty Sallin’s alarm clock wakes you up with the aroma of sizzling bacon.
When Matty Sallin, 34, was working on a
degree in art and technology at New York University, he got an
interesting assignment in electronics class: Create something for 5 the
household. He decided to create an alarm clock.
“Everybody has to deal with these every day, and they are
extremely unpleasant!” he says. He asked different people what they’d
like to wake up to instead of a clanging, noisy alarm. A lot of them
said, “The smell of bacon.”
So Sallin and two classmates invented a
new kind of alarm clock: a wooden box with a pig face and a digital
clock that uses the smell of cooking bacon rather than sound to wake
someone up. He explains, “There’s no danger of burning, because I built
it carefully. It uses halogen light bulbs instead of a flame for cooking
and turns off automatically after ten minutes.” Just a few easy steps
are required to set the “alarm”.
“What you do is put a couple of frozen
strips in the night before,” says Sallin. Bacon is cured, or preserved,
so there is no danger of it spoiling overnight.
“If you set the alarm for 8:00, it will
turn on at 7:50 and slow cook for ten minutes under the halogen bulbs”,
he says. Then the bulbs turn off and a fan blows the scent out through
the nostrils of the pig.
“So instead of an alarm or a beep or a
radio, you smell yourself awake”, says Sallin. “Then you can open the
door on the side and pull the bacon out and eat it.”
When Sallin was a kid, he spent a lot
of time making drawings of inventions. “I wanted to make an elevator in
my back yard and a special tree house,” he says. “But I never really
thought I’d be called an inventor!”
Sallin got an A in the class and went
on to other things – but people continue to hear about his invention and
email him every day asking where they can buy his alarm clock.
These days he designs computer
software, but if he decides to produce and sell his aroma alarm, maybe
he can develop some other models. Any votes for cinnamon buns?
- Which of the following is TRUE about Matty Sallin?
A He taught at New York University.
B He liked fried bacon for breakfast.
C He got the idea of his alarm clock from others.
D He got up at 8 in the morning when a student.
- What does the word “they” in line 7 stand for?
A household chores
B assignments
C alarm clocks
D classes
8 Which is NOT mentioned in the text about the new alarm clock?
A It’s safe to use.
B It’s popular with people.
C It’s a result of team work.
D It’s available in several models.
9 What is Matty working on now?
A computer programs
B a backyard elevator
C a cinnamon alarm
D halogen bulbs
10 Which of the following does the author mention in the text?
A Matty was given the task to make an alarm clock.
B Matty was successful in selling his aroma alarm.
C Matty’s alarm gives three beeping sounds.
D Matty’s alarm clock fulfils two functions.
Завдання на заповнення пропусків у тексті
У завданнях пропонується доповнити
абзаци/речення в тексті реченнями/частинами речень,
словосполученнями/словами із поданих варіантів. Завдання вважається
виконаним, якщо учасник тестування обрав і позначив правильний варіант
відповіді у бланку відповідей А.
Тест містить 26 завдань цієї форми (від №17 до №42).
Методика роботи з тестовими завданнями
- Спочатку прочитайте текст, не звертаючи увагу на пропуски. Це надасть уявлення про зміст тексту та його структуру.
- Підкресліть слова, що стосуються людей або місць.
З. Зверніть увагу на хронологію подій.
- Зверніть увагу на прийменники, що допоможуть вам зрозуміти проблему.
- Зверніть увагу на граматику в тих реченнях, що йдуть до та після пропуску.
- Прочитайте запропоновані речення та знайдіть у тексті абзаци з тими самими темами, що й у реченнях.
- Поєднайте пропуски із запропонованими словами, пов’язуючи їх між собою граматично, лексично та з допомогою прийменників.
- Прочитайте всю статтю, щоби пересвідчитись, що вона має сенс.
Task 6
Read the texts below. For
questions (33-42) choose the correct answer (A, B, C or D). Write your
answers on the separate answer sheet.
Japan under Snow
Why do so few of us think of
(33)___________ Japan in winter? On the north island of Hokkaido, snow
is as (34)_____________ as in Finnish Lapland, but it’s not as cold. And
the resorts are (35)________________ managed and the facilities are
first-class. At Rusutsu there are 18 miles of groomed trails, catering
to all abilities, through well-spaced birch and bamboo forests. Niseko
is even (36)___________, with 30 miles of trails and plenty of off-piste
too. After a hard day in this “Oriental (37)__________ wonderland” you
can visit a traditional onsen for a shiatsu massage and a dip in the
steam bath, guaranteeing a good night’s sleep.
33 |
visit |
visited |
visits |
visiting |
34 |
guaranty |
guaranteed |
guarantee |
guaranteeing |
35 |
beauty |
beautifully |
beautify |
beautiful |
36 |
bigger |
biggest |
big |
the biggest |
37 |
winters |
winters’ |
winter |
winter’s |
Завдання з розгорнутою відповіддю
Завдання
передбачає створення абітурієнтом на бланку відповідей Б власного
висловлення у письмовій формі відповідно до запропонованої
комунікативної ситуації
Writing
- You have received a letter from your
pen-friend in which he/she complains that his/ her parents want him/her
to read classical authors, while he/she is fond of fantasy. Write a
letter to your pen-friend in which you tell him/her
- whether your parents influence your choice of books to read
- what is your favorite literary genre and why
- where you usually get books you’d like to read
Write a letter of at least 100 words.
Do not use any personal information (e. g., names dates, addresses,
etc.). Start your letter in an appropriate way.
Ми пропонуємо практичні матеріали, які
допоможуть якісно підготуватися і швидко повторити перед складанням
тесту лексико-граматичний матеріал, який найбільш часто використовується
у тестових завданнях.
Regular verbs
|
|
|
|
|
|
|
1 |
accept |
приймати |
47 |
compete |
конкурувати |
2 |
adopt |
приймати |
48 |
conclude |
дійти висновку |
3 |
acquire |
набувати |
49 |
confer |
радитися |
4 |
attend |
відвідувати |
50 |
earn |
заробляти |
5 |
attract |
привертати |
51 |
employ |
приймати на роботу |
6 |
accompany |
супроводжувати |
52 |
encourage |
заохочувати |
7 |
admit |
допускати |
53 |
enrich |
збагачувати |
8 |
appeal |
закликати |
54 |
exist |
існувати |
9 |
appreciate |
цінувати |
55 |
follow |
стежити |
10 |
argue |
сперечатися |
56 |
fasten |
кріпити |
11 |
ascend |
сходити |
57 |
guess |
здогадуватися |
12 |
construct |
будувати |
58 |
gain |
отримувати |
13 |
contradict |
суперечити |
59 |
haunt |
переслідувати |
14 |
develop |
розвивати |
60 |
laugh |
сміятися |
15 |
decide |
приймати рішення |
61 |
link |
зчіплювати |
16 |
design |
дизайн, призначати |
62 |
locate |
виявляти |
17 |
donate |
жертвувати |
63 |
miss |
втратити |
18 |
deal |
мати справу |
64 |
mention |
згадувати |
19 |
define |
визначати |
65 |
maintain |
підтримувати |
20 |
describe |
описувати |
66 |
marry |
одружуватися |
21 |
determine |
визначати |
67 |
merit |
заслуговувати |
22 |
happen |
траплятися |
68 |
narrate |
оповідати |
23 |
harm |
шкодити |
69 |
navigate |
управляти |
24 |
involve |
включати |
70 |
occupy |
займати |
25 |
imagine |
уявляти |
71 |
release |
звільнити |
26 |
indicate |
вказувати |
72 |
reveal |
показувати |
27 |
introduce |
вводити |
73 |
rush |
поспішати |
28 |
include |
включати |
74 |
stick |
дотримувати |
29 |
join |
приєднатися |
75 |
serve |
служити |
1 |
ascend |
сходити |
24 |
bribe |
підкуп |
2 |
bluff |
блеф |
25 |
caffeine |
кофеїн |
3 |
creep |
повзати |
26 |
centenary |
сторіччя |
4 |
cuddly |
приємний |
27 |
chariot-race |
гонка на колісниці |
5 |
culprint |
злочинець |
28 |
chunk |
шматок |
6 |
donate |
жертвувати |
29 |
cling |
чіплятися |
7 |
deceptively |
оманливо |
30 |
confer |
радитися |
8 |
decipher |
розшифровувати |
31 |
franchise |
превілей |
9 |
dormitory |
гуртожиток |
32 |
fussy |
метушливий |
10 |
haunt |
переслідувати |
33 |
loft |
величність |
11 |
hence |
отже |
34 |
lounge |
кімната відпочинку |
12 |
itch |
свербіж |
35 |
might |
міць |
13 |
incingruous |
безглуздий |
36 |
obsessive |
нав”язливий |
14 |
opt |
вибирати |
37 |
retiree |
пенсіонер |
15 |
pat |
поплескування |
38 |
scratch |
подряпати |
16 |
pile |
купа |
39 |
shatter |
розбитися |
17 |
swift |
швидко |
40 |
siblings |
брати і сестри |
18 |
succession |
правонаступництво |
41 |
sip |
ковток |
19 |
thumb |
великий палець руки |
42 |
slack |
повільний |
20 |
bizarre |
химерний |
43 |
strife |
боротьба |
21 |
blimey |
ось тобі й на |
|
22 |
blurt |
ляпнути |
|
|
Лексика, яка не передбачена шкільною програмою
Проаналізувавши
тестові завдання з англійської мови за минулі роки, рекомендуємо
звернути увагу на слова, які найчастіше вживаються в тестах на ЗНО
|
|
|
|
|
|
|
1 |
according |
відповідно |
51 |
belt |
ремінь |
2 |
adults |
дорослі |
52 |
benefit |
користь |
3 |
althougt |
хоча |
53 |
beyond |
за |
4 |
ancient |
стародавній |
54 |
bias |
упередженість |
5 |
accept |
приймати |
55 |
bizarre |
химерний |
6 |
adopt |
приймати |
56 |
blimey |
ось тобі й на |
7 |
approach |
підхід |
57 |
bloom |
цвісти |
8 |
acquire |
набувати |
58 |
bluff |
блеф |
9 |
alternate |
змінний |
59 |
blurt |
ляпнути |
10 |
arms |
зброя |
60 |
bookworm |
книжковий черв”як |
11 |
assignment |
завдання |
61 |
bottom |
нижній |
12 |
attend |
відвідувати |
62 |
breadtb |
ширина |
13 |
attract |
привертати |
63 |
bribe |
підкуп |
14 |
absent-mindedness |
неуважність |
64 |
brief |
короткий |
15 |
ability |
спроможність |
65 |
certain |
певний |
16 |
accident |
випадок |
66 |
challenge |
виклик |
17 |
accompany |
супроводжувати |
67 |
cognitive |
пізнавальний |
18 |
achievement |
досягнення |
68 |
complete |
повний |
19 |
admiralty |
адміралтейство |
69 |
charity |
благодійність |
20 |
admit |
допускати |
70 |
chatter |
балаканина |
21 |
affair |
справа |
71 |
chew |
жувати |
22 |
afterwards |
потім |
72 |
communicate |
спілкуватися |
23 |
alike |
однаково |
73 |
consider |
вважати |
24 |
amazing |
дивовижний |
74 |
constantly |
постійно |
25 |
amusement |
розвага |
75 |
conversation |
розмова |
26 |
annual |
річний |
76 |
couple |
пара |
27 |
apparent |
видимий |
77 |
caffeine |
кофеїн |
28 |
appeal |
закликати |
78 |
capture |
захоплення |
29 |
appreciate |
цінувати |
79 |
case |
випадок |
Irregular verbs by type
No change in form |
Past Simple in –ght |
cast |
cast |
cast |
bring |
brought |
brought |
cost |
cost |
cost |
buy |
bought |
bought |
cut |
cut |
cut |
catch |
caught |
caught |
fit |
fit |
fit |
fight |
fought |
fought |
hit |
hit |
hit |
seek |
sought |
sought |
hurt |
hurt |
hurt |
teach |
taught |
taught |
let |
let |
let |
think |
thought |
thought |
put |
put |
put |
Vowel u in Past Simple |
read |
read |
read |
hang |
hung |
hung |
set |
set |
set |
stick |
stuck |
stuck |
shut |
shut |
shut |
strike |
struck |
struck |
spread |
spread |
spread |
swing |
swung |
swung |
Vowel change in Past Simple |
Vowel a in Past Simple
Vowel u in Past Participle |
bind |
bound |
bound |
begin |
began |
begun |
feed |
fed |
fed |
drink |
drank |
drunk |
find |
found |
found |
ring |
rang |
rung |
get |
got |
got |
run |
ran |
run |
hear |
heard |
heard |
sing |
sang |
sung |
hold |
held |
held |
sink |
sank |
sunk |
lay |
laid |
laid |
Past Participle ends in -n |
light |
lit |
lit |
arise |
arose |
arisen |
meet |
met |
met |
be |
was/were |
been |
sell |
sold |
sold |
beat |
beat |
beaten |
shoot |
shot |
shot |
blow |
blew |
blown |
sit |
sat |
sat |
break |
broke |
broken |
stand |
stood |
stood |
choose |
chose |
chosen |
tell |
told |
told |
draw |
drew |
drawn |
understand |
understood |
understood |
drive |
drove |
driven |
win |
won |
won |
eat |
ate |
eaten |
Past Tense in -t |
fall |
fell |
fallen |
bend |
bent |
bent |
fly |
flew |
flown |
build |
built |
built |
forget |
forgot |
forgotten |
burn |
burnt |
burnt |
give |
gave |
given |
deal |
dealt |
dealt |
grow |
grew |
grown |
feel |
felt |
felt |
hide |
hid |
hidden |
keep |
kept |
kept |
know |
knew |
known |
learn |
learnt |
learnt |
lie |
lay |
lain |
leave |
left |
left |
ride |
rode |
ridden |
lose |
lost |
lost |
rise |
rose |
risen |
mean |
meant |
meant |
see |
saw |
seen |
send |
sent |
sent |
shake |
shook |
shaken |
sleep |
slept |
slept |
show |
showed |
shown |
spend |
spent |
spent |
speak |
spoke |
spoken |
Miscallaneous |
steal |
stole |
stolen |
become |
become |
become |
take |
took |
taken |
come |
came |
come |
throw |
threw |
thrown |
do |
did |
done |
wake |
woke |
woken |
go |
went |
gone |
wear |
wore |
worn |
have |
had |
had |
write |
wrote |
written |
make |
made |
made |
|
lay |
laid |
laid |
pay |
paid |
paid |
say |
said |
said |
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗАВДАННЯ З РОЗГОРНУТОЮ ВІДПОВІДДЮ (ВЛАСНОГО ВИСЛОВЛЕННЯ) З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Критерії Змістовий вияв і композиційне оформлення критерію
а1 – перша умова – Умова опрацьована повністю – 2 бали
– Умова лише згадана – 1 бал
– Умова не опрацьована й не згадана – 0 балів
а2 – друга умова – Умова опрацьована повністю – 2 бали
– Умова лише згадана – 1 бал
– Умова не опрацьована й не згадана – 0 балів
а3 – третя умова – Умова опрацьована повністю – 2 балів
– Умова лише згадана – 1 бал
– Умова не опрацьована й не згадана – 0 балів
- b1 – логіка викладу та зв’язність тексту (наявність з’єднувальних елементів у тексті)
Структура текстута зв’язність
b1 – логіка викладу та зв’язність тексту (наявність з’єднувальних елементів у тексті)
2 бали: Текст укладено логічно й
послідовно. З’єднувальні елементи забезпечують зв’язок між частинами
тексту на рівні змістових абзаців, а також окремих речень в абзацах.
У тексті наявні сполучники сурядності та підрядності, слова-зв’язки, вставні слова тощо.
1 бал: Логіка викладу частково
порушена. З’єднувальні елементи між частинами тексту на рівні змістових
абзаців та окремих речень в абзацах наявні частково.
0 балів: З’єднувальні елементи відсутні, робота складається з набору речень.
b2 – відповідність письмового висловлення заданому формату (особистий чи офіційний лист)
2 бали: Стиль висловлення, ознаки
відповідно до формату тексту повністю відповідають меті написання. У
листі використовуються лексичні та граматичні структури, прийнятні для
письмових висловлень приватного чи офіційного характеру. Лист оформлено
відповідно до правил написання та оформлення листів у країнах, мова яких
вивчалася.
1 бал: Стиль висловлення, ознаки
відповідно до формату тексту частково відповідають меті написання,
наявні порушення основних вимог.
0 балів: Ознаки відповідно до формату тексту не відповідають меті написання висловлення або відсутні.
с. Використання лексики.
– лексична наповнюваність
– володіння лексичним матеріалом
2 бали: Продемонстровано достатній
словниковий запас для вирішення заданої комунікативної ситуації. Можлива
наявність лексичних (не більше трьох) помилок, які не впливають на
розуміння написаного.
1 бал: Недостатній словниковий запас для вирішення заданої комунікативної ситуації.
Наявні лексичні помилки, що заважають адекватному сприйняттю окремих речень або абзаців
0 балів: Через велику кількість лексичних помилок зміст висловлення незрозумілий.
- Використання граматики
– морфологія – синтаксис – орфографія
2 бали: Робота не містить помилок або наявні помилки (не більше восьми), що не заважають розумінню написаного, крім помилок на:
вживання числа і особи в дієслівних часових формах;
порушення порядку слів у реченні;
вживання частки to з інфінітивом;
вживання незлічуваних іменників (типу advice).
Якщо серед восьми помилок наявна помилка, що відповідає хоч одному з перерахованих вище мовних явищ, робота оцінюється в 1 бал
1 бал: Наявні помилки, що заважають
розумінню написаного або значна кількість помилок (більше восьми), у
тому числі грубі, що не заважають розумінню написаного.
0 балів: Велика кількість помилок, що унеможливлюють розуміння написаного.
Увага!
Якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання отримує 0 балів за критерій а. Змістове наповнення, то в такому випадку вся робота оцінюється в 0 балів.
Якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання отримує 0 балів за критерій с. Використання лексики або за критерій
- Використання граматики,то в такому випадку вся робота оцінюється в 0 балів.
Якщо
учасник зовнішнього незалежного оцінювання не приступав до виконання
завдання, власне висловлення вважається ненаписаним і вся робота
оцінюється в 0 балів.
Як працювати над тестом?
- Для тренування навичок та вмінь
читання використовуйте тексти із аутентичних джерел (іншомовних газет та
журналів, навчальних посібників та зразків художньої літератури).
- Для формування навичок та вмінь
писемного мовлення намагайтеся якомога частіше виконувати письмові
роботи відповідної форми та аналізувати їх.
- Виконуючи завдання тесту, уважно
читайте умову та ознайомлюйтесь із зразком виконання завдання даної
форми. Перечитуйте всі подані варіанти відповіді і лише тоді обирайте
остаточний варіант.
- Під час виконання завдань ви можете
використовувати вільні місця в тексті, з яким ви працюєте, або вільні
від тексту місця в зошиті.
- Завершивши роботу над завданнями у тестовому зошиті, позначте хрестиками обрані вами варіанти відповідей у бланку відповідей.
- Виконуючи завдання на створення
власного висловлення у письмовій формі, зверніть увагу на змістове
наповнення, логічний зв’язок між частинами висловлення, правильність
використання лексики та граматики, а також оформлення повідомлення
відповідно до формату (особистий лист, діловий лист тощо).
- Пам’ятайте про те, що час, відведений
на виконання завдань, ви розподіляєте самостійно. Тому спочатку
виконайте завдання, які не викликають у вас сумнівів, а потім перейдіть
до складніших.
- Розрахуйте час для перенесення відповідей на бланк Ата написання тексту висловлення на бланк Б.
Information для учнів та їх батьків
«Як підготуватися до зовнішнього незалежного оцінювання»
Потрібно спочатку серйозно віднестися до ЗНО і правильно вибрати спосіб підготовки.
- Найпростіший і одночасно найскладніший
варіант – систематична серйозна, продумана самостійна підготовка.
Займаючись самостійно ви можете вибрати зручний вам графік занять.
- В разі виникнення труднощів у
розумінні структури тексту або завдань потрібно звернутися до
компетентної людини (вчителя або репетитора), яка може бути компетентним
саме в підготовці до ЗНО.
- Можливість проходження спеціально
розроблених програм по підготовці до тестування на курсах, які надають
якісні послуги з підготовки до проходження зовнішнього незалежного
тестування. Ці курси працюють за спеціально розробленою програмою і
застосовують сучасні методики з навчання, які забезпечують, до речі,
індивідуальний підхід та вибір ефективних прийомів і форм навчання,
працюючи в групах, що дозволяє зняти мовний бар’єр і максимально
розвинути комунікативні навички.
- Придбайте посібники за порадою вчителя, репетитора, тому що деякі з них містять досить легкі варіанти завдань (за рівнем).
- Скачайте тести ЗНО попередніх років і обов’язково їх пройдіть, бажано за потрібний час – 2 години.
- Зареєструйтеся на пробне тестування.
- Тренуйтеся у написанні невеликих творів на різноманітну тематику.
Безумовно, який би варіант підготовки ви не вибрали, саме від вас більшою мірою, чим від кого-небудь іншого залежатиме результат
Пам’ятка батькам учасників тестування
- Не збільшуйте тривожність напередодні
тестування. Дітям завжди передається хвилювання батьків. Через свої
вікові особливості діти можуть емоційно «зірватися».
- Підбадьорте їх, хваліть за те, що вони роблять добре. Чим більше дитина боїться помилки, тим вона ймовірніша.
- Стежте за здоров’ям дитини, контролюйте режим підготовки.
- Створіть сприятливі умови для навчання дома. Стежте, щоб ніхто не заважав.
- Зверніть увагу на харчування. Під час
інтенсивного інтелектуального навантаження необхідне вживання
збалансованого комплексу вітамінів.
- Простежте, щоб напередодні тесту дитина відпочила.
Бажаємо всім вам успіхів!
Шаблони для написання твору з англійської мови
Підготувлено зручні шаблони на допомогу
всім, хто хоче швидко та якісно підготуватись до завдання з розгорнутою
відповіддю. Простіше кажучи, до твору з англійської мови. Адже для
багатьох – це найскладніший етап ЗНО, де не можна вгадати чи
прорахувати. Тому й готуватись до нього варто ретельніше.
Що там?
3 шаблони для написання так званого
Opinion Essay (власне висловлювання за вказаною темою) та два види
листів: формальний та неформальний. Структура, зв’язкові слова та
вказівки – все на своїх потрібних місцях. За письмову роботу можна
отримати від 0 до 14 балів. А оскільки це те завдання, до якого можна
серйозно підготуватись, то не втрачайте цієї можливості. Так званий твір
багатьох витягує на ЗНО з англійської!
Formal & informal letters – завантажити
For-and-against essay – завантажити
Навчально-методичний посібник “ЗНО. Англійська мова” – переглянути